ققنوس

ساخت وبلاگ
قسمت، سرنوشت و تقدیر کلمه های برای افراد تنبل و بی اراده یا واقعیت!؟  بعضی وقتها اتفاقهایی در زندگی به وقوع می پیونند که حتی تصورش هم در مخیله ی فرد جز توهمی بیش نیست. مشابه همه ی مردم برای من هم اتفا ققنوس...
ما را در سایت ققنوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : denjcorner بازدید : 157 تاريخ : سه شنبه 14 اسفند 1397 ساعت: 20:00

قبلا هم گفته بودم اگر بتوان از مشکلات زندگی تندتر دوید باید ازشان فرار کرد ولی موقعهایی میرسد که ما پای پیاده میدویم ولی مشکلات زندگی سوار یه اسب عربی تازه نفس، چهار نعل دنبالمان است و ما هیچ شانسی نداریم. این همانجاست که باید ایستاد و یواش برگشت و با مشکلات مواجه شد.  این صحنه حتی تصورش هم پاها را سست میکند وقتی برگردی و ببینی مشکلاتت یک غول سیاه از جنس احساس است و آخر کارزار یا تو باید خود بشکنی یا اینکه احساساتت را به خاک بسپاری.

یا عزیز 

ققنوس...
ما را در سایت ققنوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : denjcorner بازدید : 214 تاريخ : سه شنبه 14 اسفند 1397 ساعت: 20:00

چندین سال پیش یه دوست شعبده باز و تردستی داشتیم، وقتی ازش میپرسیدم رمز بازیات چیه؟ میگفت رمز اصلیش اینه که کسی که بازی روش انجام میشه فکر میکنه خودش داره با فکر خودش انتخاب میکنه در صورتیکه مسیر همه انتخابهاش رو من براش از قبل چیدم.

 

ققنوس...
ما را در سایت ققنوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : denjcorner بازدید : 207 تاريخ : سه شنبه 14 اسفند 1397 ساعت: 20:00

پیرو پست قبلی باید بگویم همانطور که گفتم نتیجه ی تردستی برای شعبده باز کاملا محرز و آشکار است و این تماشاچی است که با هیجان و گاها با استرس به کیسه مینگرد که آیا شعبده باز از آن خرگوش سفید بیرون میکشد ققنوس...
ما را در سایت ققنوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : denjcorner بازدید : 205 تاريخ : سه شنبه 14 اسفند 1397 ساعت: 20:00

بله دیگر، چشمت کور. تو هم میخواستی تخم و ترکهء یک آدم پدر مادر دار شهری باشی تا لای دست فاحشه های پاریس راه و رسم تمدن را بیاموزی و گره کراوات و دستمال سفید و خم رنگرزی غرب و ... و آنوقت در فرودگاه که از لای زرورق بازت کردند بدانی که سر غذا چنگال به دست چپ و کارد به دست راست و شراب سفید با گوشت سفید و شراب قرمز با ... از این خزعبلات. رها کنم.

جلال آل احمد

نفرین زمین

 

 

ققنوس...
ما را در سایت ققنوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : denjcorner بازدید : 166 تاريخ : سه شنبه 14 اسفند 1397 ساعت: 20:00

با آنکه مسایل فلسفی مربوط به همه ماست، همه ی ما فیلسوف نمیشویم. بیشتر مردم به دلیلهای گوناگون چنان در چنبر امور روزمره ی زندگی گیر می افتند که شگفتی جهان از یادشان میرود. ولی فیلسوفان با دیگران بسیار فرق دارند. فیلسوف هیچگاه به طور کامل به این جهان خو نمیگیرد. جهان در نظر او همواره کمی نامعقول، گیج کننده و حتی اسرار آمیز است. بدین صورت، فیلسوفان و کودکان وجه مشترک مهمی دارند. میشود گفت فیلسوف، همچون کودک، سراسر عمر حساس باقی میماند.

دنیای سوفی، یوستن گاردر

 

ققنوس...
ما را در سایت ققنوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : denjcorner بازدید : 170 تاريخ : سه شنبه 14 اسفند 1397 ساعت: 20:00

وقتی کسی شما را دوست دارد، یا با سلیقه خود خوبی میکند و محبتش را نشان میدهد یا به سلیقه شما. دوست داشتن نوع اول به درد لای جرز دیوار هم نمیخورد.

ققنوس...
ما را در سایت ققنوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : denjcorner بازدید : 208 تاريخ : سه شنبه 14 اسفند 1397 ساعت: 20:00

دلا تا کی اسیر یاد یاری؟ - ز هجر یار تا کی داغداری؟

بگو تا کی زِ شوق روی لیلی - تو مجنون پریشان روزگاری؟

پریشانم، پریشان روزگارم - من آن سرگشته هجرنگارم

کنون عمریست با امید وصلت - درون سینه آسایش ندارم!

ققنوس...
ما را در سایت ققنوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : denjcorner بازدید : 217 تاريخ : سه شنبه 14 اسفند 1397 ساعت: 20:00

احساس هم شبیه درختان و گل و گیاهان گاهی تسلیم زمستان میشود. برگهایش زرد میشوند، میریزند و ساکت میشود، چنانکه گویی در خوابی ابدی فرو رفته است. تا بنه یخ میزند و بیحرکت و بی جان در این کالبد فانی آرام م ققنوس...
ما را در سایت ققنوس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : denjcorner بازدید : 180 تاريخ : سه شنبه 14 اسفند 1397 ساعت: 20:00